Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu

GRECJA SPORADY - WRZESIEŃ 2023

Zegar 20.10.2023
  • Termin – 16 do 23 września 2023
  • Port – Volos, marina miejska
  • Jacht – Sun Odyssey 490
  • Trasa – Volos – Skopelos -Alonnisos – Panagia – Skiatos – Arkos - Volos

Załoga – złożona z uczestników naszych kursów oraz poprzednich rejsów – 12 osób

Mamma Mia.  Mamy po rejsie :)
Zakończyliśmy turystyczny rejs morski Tarnowskiego Stowarzyszenia Instruktorów Żeglarstwa w Grecji. Naszym tegorocznym celem były Sporady. Musicalowe Greckie wyspy, na których między innymi był kręcony znany większości film Mamma Mia. Rejs rozpoczął się dla nas w czwartek zwiedzaniem Salonik, w których spędziliśmy pierwszą dobę. W piątek przejechaliśmy do Volos i zapoznawaliśmy się z miastem i portem. W sobotę zrobiliśmy zaopatrzenie na rejs i zaokrętowaliśmy się. W niedzielę wczesnym rankiem wypłynęliśmy w morze w kierunku Sporad.  Pożeglowaliśmy z Volos do Skopelos. W następnych dniach na Alonnisos, Panagię i na koniec do Skiatos. Okrążyliśmy prawie cały archipelag. Byliśmy w kilku miejscach kręcenia filmu, na znanej plaży i w słynnym kościółku na skalnym wzgórzu. To miłe zobaczyć miejsca znane nam z ekranu TV. Ponad to zwiedzaliśmy wysepki i miasteczka z uroczym greckim klimatem i wszędzie widocznymi akcentami filmowymi. Przy dobrej pogodzie i wysokiej temperaturze powietrza i wody rejs upłynął słonecznie, bez problemowo i bardzo relaksacyjnie.  Na koniec już po wyokrętowaniu spędziliśmy kolejną dobę w Salonikach żegnając się z rejsem ostatnimi zakupami. Saloniki dały się poznać z bardzo sympatycznej strony. Prostota poruszania się, zwiedzania i dobre połączenie lotnicze powodują, że polecamy właśnie tą drogą wyruszanie na Sporady.